Saturday, April 25, 2009

program integrasi IPIS dan IP Tawau




Program integrasi IPIS dan IP Tawau telah berlangsung pada 4 - 15 Mac 2009 yang lalu di Sabah Negeri Di Bawah Bayu.. Nama program integrasi tapi bagi kami yang pergi ni kami rasa program ni adalah program pengembaraan dan penjelajahan ke bumi Sabah..

sepanjang program ini berlangsung banyak aktiviti yang dilakukan dan banyak tempat di sabah yang dilawati oleh kami...dari kawasan pedalaman ke bandar dari Laut ke Awan , dr tanah rata ke tanah tinggi , dr pulau ke pulau kami lawati.(sebab tulah kami katakan pengembaraan)

antara tempat-tempat di Sabah yang dilawati ialah Tawau, Sandakan, Kota Kinabalu, Pulau Labuan dan Semporna...banyak kenangan manis semasa berada di sabah ini..

gambar2 dalam blog nilah antara ratusan gambar yang diambil semasa di Sabah untuk tatapan semua..(InsyaAllah dari semasa ke semasa aku akan upload gambar2 yang lain pula..=))

di sini aku ingin mengucapkan terima kasih yang terhingga teristiwa buat:

1) en . Idris selaku pensyarah pengiring yang bnayak membantu kami menguruskan projek ini hingga akhirnya..jasa dan budi cikgu tak dapat kami balas..hanya Allah sahaja yang dapat membalasnya...Terima kasih cikgu...maafkan atas segala tingkah laku kami...

2) Pengarah, Timbalan pengarah IPGM Kampus Pendidikan Islam

3) Pensyarah2 PISMP 1.03 dan sahabat2 PISMP 1.03 Tersayang

4) Pengarah , Timbalan Pengarah IPGM Kampus Tawau dan Gaya

5) Pengarah dan warga Jabatan Pelajaran Wilayah Labuan

6) Pengetua dan warga sekolah SMK Lajau dan SMK Pantai, Labuan

7) Guru Besar dan warga sekolah SK Balung dan SK Wakuba, Tawau

8)en. Norul Hadi selaku pensyarah penasihat IP Tawau yang bertanggungjawab menyambut kedatangan kami di bumi Sabah dan menguruskan segala keperluan kami semasa di Sabah..

9) pelajar2 PISMP sem 1 kelas pengajian Sosial IP Tawau dan KPLI pengajian sosial yang sudi menerima kami dan membawa kami ke tempat2 yang best di Tawau dan Semporna. Terima kasih juga kerana sudi menerima kami sebagai kawan baru kamu semua...

10) Tun Teja @ zati selaku pengarah program sambutan..terima ksih kerana sudi berhubung dengan saya dari semasa ke semasa untuk menjayakan program kita ini dan bersama kami sehingga kami pulang ke semenanjung..

11) Syazwanti yang banyak guide kami semasa di Tawau dan sentiasa memastikan kami berada dalam keadaan yang baik semasa di Sabah.

12) Racheal yang sentiasa menjaga kebajikan kami sepanjang di Sabah dan menemani kami hingga kami berlepas ke KL semula..

13) Abg. Adjiji yang membawa kami mengelilingi Semporna dan Pulau Bum- Bum.

14) dan semua yang membantu kami menjayakan program INTEGRASI NASIONAL IP ISLAM DAN IP TAWAU 2009 .

Jasa dan budi baik kalian akan kami kenang selagi jasad dikandung badan...


sekalung dedikasi teristimewa buat:

1) Fudhail
2) Azman
3) Huda
4) Yana
5) Sis
6) Chah
7) Zila

..terima kasih dan tak terhingga buat korang yang banyak menyumbangkan tenaga, memerah keringat dan menyumbangkan idea dan sama2 menyelesaikan masalah yang timbul sebelum, semasa dan selepas prorgam kita dijalankan..terima kasih kerana memberi aku kekuatan dan semangat di saat aku lemah untuk meneruskan projek ini..aku pohon kemaafan di atas kekasaran dan sekiranya aku ada mengecilkan hati kamu semua sepanjang projek ini berlangsung...sayang korang semua..
semoga ikatan kita abadan abada...

penghargaan teristimewa buat PPISMP 05 (2007/2008) yang kini berada di IPRM DAN IPBA :

IPBA:
1) SAFUAN
2)FAQIH
3) ZARUL
4)ASYRAF @UP
5) IZZAH
6) AIN

IPRM :
1) FAIZIHILMI
2) HAFIZ @ MAT
3) FAIZUDDIN @ CHAI
4) NADIA
5) RIZA
6) JAJA
7) FARAH

Buat korang yang tersayang, terima ksih kerana bekerjasama dan berganding bahu untuk menjayakan program kita ini...walaupun korng tak dapt pergi , semangat korang tetap kami bawa ke sana...
maafkan aku kerana tidak mampu untuk membawa kamu semua pergi dan maafkan aku di atas segala kekasaran dan sikap aku yang mendesak korang untuk melakukan sesuatu diluar kemampuan kamu...mugkin aku terleka masa itu sehingga aku mengecilkan hati korang...
dengan penuh keikhlasan aku pohon maaf di atas semuanya..
terima kasih yang terhingga buat korang yang memang kawan yang amat baik dan sangat mengembirakan aku...

InsyaAllah kita akan buat program bersama2 walaupun kita dah terpisah...

love and miss u all...miss our memories in o5....

akhir kalam...terima kasih buat semua..

perjalanan ini mengajar aku erti kedewasaan dan menginsafkan aku sebagai hamba Allah yang lemah akan kekuasaan dan kebesaran Allah s.w.t. Semoga pengembaraan ini menjadikan diriku lebih dekat dengan penciptaku...Amin...dan semoga pengembaraan ini mengeratkan hubungan silaturrahim antara diriku dengan dengan sahabat2 ku dan menjadikan diriku lebih menyayangi alam sekitar...InsyaAllah....

'' INTEGRASI MENJANA KECEMERLANGAN''


p/s : sesiapa yang nak g Sabah, bolehlah tanya kami...InsyaAllah kami boleh membantu..



0 comments: