Wednesday, September 29, 2010

Warkah seorang murid...

salam...


Cikgu, saya harap cikgu baca surat ini. Cikgu sebenarnya kita org tak sanggup cikgu berpindah. tapi kitaorg x pernah dapat cikgu selembut, secantik, sebaik hati, sejujur cikgu siti atiqah. Kami syang cikgu.. Cikgu, kami semua terharu sangat2 kerana dapat cikgu yg tak garang. xbongkak, xsombong, x berlagak dan xsuka menyalahi org lain...

Sajak untukmu:
Teachers are the one who help us in the school
teachers are the one who take care of us
teachers are the one who guide us in the school
teachers are the one who are kind to use...

Boria: Lgu Cikgu Atiqah
Cikgu Siti Atiqah cantik orangnya
Peramah pulak juga baik hati
Sifatnya yg lemah takkan hilang
bila dia bercakap langsung tak dengar..

Pantun :
Dua tiga kucing berlari
mana nak sama si kucing belang
dua tiga cikgu kucari
rupa- rupanya cikgu Siti Atiqah

Cikgu itu shj yg dpt sy cakap. Sekian untuk cikgu yg baik hati iaitu Cikgu Siti Atiqah SK Rengit yg dicintai..Bye...

............

warkah ni sy dpt hari last sy PBS di SK Rengit..terharu sgt2 dpt surat ni sebab tak sangka dalam masa 4 hari students dh leh syg n judge kita macam ni , kalau lagi lama, mungkin lg sedih kot ayat yg ditulis.. Surat ni penuh harapan, harapan murid kepada setiap gurunya..ap yg ditulis itulah hasrat mereka... Jujurnya sy sgt terharu dpt surat ni sebab studnts yg bg surat ni, sy tak masuk mengajar pun class dorg, just borak2 time rehat n jumpa time pagi before masuk kelas...

Hadiah pun sy dpt dr students yg sy tak masuk secara formal dalam kelas dorg..

hadiah yg paling buat sy rasa nk nangis adalah, gmbr poster pasukan pemain bola sepak time world cup dalam surat khabar.. mungkin poster sgt disayangi oleh murid tersebut kerana poster masih dlm keadaan baik walaupun dh lama world cup berakhir.. Terima kasih...Syang kamu..

InsyaAllah, sy cuba untuk menjadi guru yg baik, dan kepada bakal2 guru, murid2 di luar sana menanti guru yg terbaik utk mereka....

''i'm not a perfect person but i'm trying to be perfect''...

0 comments: